Select city:

Miasto:

Wspaniały weekend w górach z dzieckiem

2023-05-29

W przedostatni weekend wybraliśmy się w góry z naszą siedmiolatką. Odkąd skończyła 3 latka regularnie chodzimy z nią w góry i bardzo to lubi. Wyjechaliśmy z Krakowa wcześnie rano, by już pierwszego dnia móc wybrać się na spacer po dolinkach w Tatrach, by przygotować ciało do dalszych wędrówek w kolejne dni.

Postawiliśmy na Kościelisko, ponieważ jest świetną bazą wypadową w góry. Dolina Kościeliska przywitała nas krokusami i wyjątkowo piękną panoramą, bo od rana była cudowna pogoda. Dotarliśmy do niej w 6 minut z naszego wspaniałego noclegu- Villi Tatrica, który posiada najpiękniejszy widok na całe Tatry. Villa Tatrica posiada przestronne pokoje i studia urządzone w nowoczesny i przytulny sposób o powierzchni od 39m2 do 50m2.

Każdy apartament posiada wyposażony aneks kuchenny, łazienkę z deszczownicą i dwa pokoje z wygodnymi łóżkami, w jednym z rozkładaną kanapą, w drugim z stołem i krzesłami. Wszystkie apartamenty posiadają balkony z pięknym widokiem na Tatry Wysokie, Giewont i Tatry Zachodnie. Na ogromnym balkonie gdzie można wysuszyć pranie, wypić kawę lub poczytać książkę i delektować się panoramą Tatr.

Popołudniu zaplanowaliśmy wizytę w Termach Chochołowskich, które okazały się być wspaniałą rozrywką dla całej naszej rodziny. Termy dla najmłodszych mają do zaoferowania mnóstwo atrakcji, a dla dorosłych całe spektrum miejsc do wypoczynku. Dla naszych zmęczonych mięśni po wędrówkach górskich wybawieniem okazały się zarówno baseny termalne ze stanowiskami do hydromasażu, sauna, jak i jacuzzi. Na naszą niezmordowaną córeczkę czekały zjeżdżalnie,  wodny plac zabaw, łaźnia parowa i szaleństwo na basenach zewnętrznych.

Fantastycznie, że Villa Tatrica posiada miejsce na grilla i ognisko i wieczorem mogliśmy ucztować ma świeżym powietrzu:) Po przygotowaniu pożywnego śniadania w aneksie kuchennym w naszym apartamencie Villa Tatrica wyruszyliśmy na naszą zaplanowaną wycieczkę, a mianowicie na szczyt Grześ ( 1653 m n.p.m).  Dotrzeć do niej można z Polany Chochołowskiej, na którą dojdziemy w około 2 h.

Nam dotarcie na Polanę Chochołowską zajęło około 2,5h ze względu na liczne przystanki na przekąski, zdjęcia czy wrzucanie patyków i kamyków do rzeki:) Na Polanie odpoczęliśmy, zjedliśmy i zanurzyliśmy nogi w lodowatej rzece, co dodało nam od razu siły, by ruszyć w dalszą drogę.

Na sam szczyt Grzesia dotarliśmy w jakieś 2h. Ku naszemu zaskoczeniu córeczce wysokie podejście z ogromnymi skałami i głazami nie przysporzyło specjalnych problemów (nie to, co nam:)) i czuła się , jak na placu zabaw w małpim gaju:) Nie ma, więc obaw- uwierzcie mi dzieci są mega wytrzymałe!

Dalej można się jeszcze udać w stronę Rakonia i Wołowca, ale my już nie mieliśmy tyle czasu.

Po zejściu z góry Grześ zjedliśmy pyszny obiad w schronisku przy Dolinie Chochołowskiej i wróciliśmy do naszego cudownego apartamentu. Cała trasa zajęła nam około 8h.

Następnego dnia rano zaplanowaliśmy wyruszyć do Doliny Białego na Sarnią Skałę (1378 m n.p.m). Okazało się jednak, że Dolina Białego jest zamknięta, więc udaliśmy się do Doliny Strążyskiej. My zwiedziliśmy ostatnio wodospad Silklawica, ale jeśli dotrze się na dolinę warto go zobaczyć.

Po małym odpoczynku udaliśmy się szklakiem w górę na Sarnią Skałę i po około 2h byliśmy na miejscu. Widoki były niezwykłe-  na północne ściany Giewontu oraz Tatry, z drugiej strony na Zakopane z Podhalem, Pieniny, Gorce czy Babią Górę.

My nie chcieliśmy wracać tą samą trasą i bardzo dobrze zrobiliśmy, bo z Sarniej Skały na Polanę Kalatówki wiedzie przepiękna trasa usłana malowniczymi widokami, mostkami i wodospadami i stanowi wspaniałe dopieszczenie całej trasy. Na Polanie Kalatówki w schronisku zjedliśmy obiad i zeszliśmy do Kuźnic. Cała trasa zajęła nam około 5 h.

Jednym zdaniem- spędziliśmy wyjątkowo wspaniały weekend w górach. Odpoczywaliśmy we wspaniałych i nowoczesnych apartamentach Villa Tatrica  , mogliśmy odprężyć się na przestronnym balkonie podziwiając Tatry i omawiając nasze dalsze wędrówki. Mieliśmy komfort w przygotowywaniu posiłków( aneks, grill i ognisko) i w planowaniu tras górskich, bo z apartamentów w Kościelisku jest blisko do większości górskich szczytów. W Kościelisku poza tym prawie zawsze jest pogoda, więc można ubrać wygodne buty i w drogę! Pamiętajcie- nie obawiajcie się wyższych wzniesień ze względu na dzieci- jeśli lubią ruch i przygodę to warto planować z dziećmi wszelkie wycieczki.

Polecamy gorąco!

VILLA TATRICA

34-511 Kościelisko ul. Pitoniówka 9a

villa.tatrica@gmail.com

604 502 704

Subscribe to newsletter

Subscribe to our newsletter and you will receive a PDF „Baby and Parent-friendly places”.

Parent!

x

Give us your e-mail address and you will receive a PDF "Dear-friendly places":