Wybierz miasto:

Miasto:

Weekend w Dolinie Baryczy

2023-06-30

Wpis z cyklu Co robić z dzieckiem w Polsce :) Tworzymy tą wiedzę z Wami- mamami, które , jak Wy szukacie ciekawych miejsc z dziećmi w naszym mieście.

Kolejną atrakcje przygotowała dla nas mama- Pani Sylwia Kapłon - mama Emilki, pasjonatka aktywnego spędzania czasu z dzieckiem. Dziś pokaże Wam wspaniałą wycieczkę dla rodzin z dziećmi. Pani Sylwia prowadzi ciekawe konto na Instagramie, na które serdecznie Was zapraszamy:

Sylwia Kapłon (@podrozniczo_z_sylwia_emilka) • Zdjęcia i filmy na Instagramie

Niedawno wybraliśmy się do Doliny Baryczy - największego w Polsce rezerwatu ornitologicznego. Park krajobrazowy znajduje się na pograniczu województw dolnośląskiego i wielkopolskiego - jest położony między Żmigrodem i Przygodzicami, wzdłuż rzeki Baryczy. Powierzchnia parku wynosi 87 040 ha. Dolina Baryczy nazywana jest Krainą Możliwości, ponieważ jest to raj nie tylko dla miłośników obserwacji ptaków, czy wielbicieli przyrody.  W dalszej części tekstu udowodnię, iż jest to również miejsce przyjazne dzieciom.

Naszą bazą wypadową był Hotel Górecznik nad stawem o tej samej nazwie. Jest on ulokowany w malowniczo położonej gminie Przygodzice wśród lasów oraz łąk. Zaraz po zameldowaniu ruszyliśmy do Rodzinnego Parku Przygód i Edukacji. Jest to największy tego typu park w południowej Wielkopolsce. A co w nim zobaczymy? My rozpoczęliśmy zwiedzanie od wizyty w mini zoo, w którym mieszkają konie, kucyki, kozy, lemury, surykatki, wielbłąd, jak, świnki, lamy, alpaki, króliki, a także ptaki takie jak pawie, bażanty, kaczki czy gęsi. Idąc do zagrody ze zwierzętami, przeszliśmy przez Bajkową Wyspę z Chatką Babci Czerwonego Kapturka, w której można usłyszeć bajkę Juliana Tuwima o Czerwonym Kapturku, a także poczuć się niczym Kopciuszek i wsiąść do karocy z dyni. Następnie udaliśmy się do obowiązkowego punktu pobytu, czyli do strefy rozrywki. Wśród atrakcji znajdziemy tu Arenę Trampolin, Zjazd Pontonowy (przy którym spędziliśmy najwięcej czasu), Park Linowy Tarzan, Mini Quady, Tyrolkę, Bajkową Kolejkę oraz plac zabaw. Znajduje się tutaj również Ścieżka Dinozaurów. Kiedy Emilka już się wybawiła, ruszyliśmy ku ścieżce edukacyjnej Grzybów i Owadów. Po drodze mijaliśmy grzyby z lasów Doliny Baryczy w ogromnym powiększeniu jak i powiększone okazy modliszki, biedronki, stonki, pszczoły czy konika polnego. Na końcu czekała na nas ścieżka edukacyjno-muzealna, z której pozyskaliśmy wiedzę na temat życia rolników i rybaków.

NATURUM to także edukacja. W Muzeum Tradycji Rybactwa i Stawów Milickich można zapoznać się z historią gospodarstwa rybackiego Stawów Milickich. W Domu Rybaka znajduje się biuro dyrektora gospodarstwa, w którym zobaczyć można starą maszynę do pisania czy telefon z obrotową tarczą. Zajrzeć można również do tradycyjnej chaty rybackiej z ceramicznym piecem i drewnianym łóżkiem. Tuż obok jest skansen, gdzie obejrzeć można 106 eksponatów, przede wszystkim narzędzia związane z gospodarką stawową. Na deser pozostaje stylizowany na wioskę rybacką plac zabaw. Znajdziemy tu zjeżdżalnie, tor przeszkód, huśtawki, bujaki, hamak a także zadaszone wiaty, pod którymi można usiąść, zjeść i odpocząć.

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak blisko nas znajdują się tyleż nieoczywiste, co fascynujące miejsca. Każda taka wycieczka jest dla naszej rodziny nie tylko -prawdziwą ucztą, ale fantastycznym czasem na wspólne spędzenie wolnego czasu. Z czystym sumieniem polecam Dolinę Baryczy!

Zapisz się do newslettera

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz PDF „Miejsca przyjazne dzieciom i rodzicom”.