Trening personalny kobiet w ciąży, dlaczego warto?

Wrzesień-Grudzień
FitMixer

Bardzo wiele z Was pewnie widziała oferty różnych klubów fitness, gdzie coraz częściej pojawiają się propozycje treningów lub zajęć dla kobiet w ciąży. Niektóre z Was się skusiły i poszły spróbować takiego treningu, natomiast zapewne duża część z Was zastanawia się czemu służą takie ćwiczenia i raczej ma przekonanie, że skoro jesteście w ciąży, to to jest czas dla Was na odpoczynek a nie na jakieś tam „katowanie” się ćwiczeniami. Niestety takie myślenie jest błędne i spróbuję Was do tego przekonać, a przynajmniej pokazać kilka aspektów dlaczego warto.

 

 

Jeśli ćwiczyłyście regularnie, podkreślam słowo regularnie, czyli nie raz na dwa tygodnie  tylko dwa, trzy razy w tygodniu to w pierwszym trymestrze ciąży możecie kontynuować aktywność fizyczną, natomiast musi ona być odpowiednio dobrana, najlepiej przez specjalistę. W sytuacji, gdy nie trenowałyście przed ciążą regularnie pierwszy trymestr nie jest dla Was odpowiednim czasem na wdrożenie aktywności i należy poczekać do trymestru II. Pamiętajcie natomiast, że musicie skonsultować to ze swoim ginekologiem i to lekarz powinien wyrazić zgodę na Waszą aktywność fizyczną. Jeśli tylko nie ma przeciwwskazań to ćwiczyć możecie cały II i III trymestr, tak naprawdę do samego porodu.

 

Dobrze, ale wróćmy do zalet aktywności fizycznej w ciąży, a więc dlaczego warto:

- poprawia się przepływ krwi, zwiększa się zatem dotlenienie zarówno przyszłej mamy jak i płodu,

- trening poprawia transport składników odżywczych do łożyska,

- reguluje się ciśnienie tętnicze krwi,

- zapobiega zaparciom, wzdęciom, zgadze oraz obrzękom, które często towarzyszą ciąży,

- zapobiega bólom kręgosłupa oraz bólom głowy,

- wzmacnia mięśnie rąk, nóg, grzbietu, brzucha (zmienia nam się ciężar ciała oraz środek ciężkości i nasze ciało musi sobie z tym poradzić),

- uczy aktywizować mięśnie dna miednicy oraz je wzmacnia i rozluźnia,

- zwiększa naszą kondycję fizyczną i wydolność organizmu (przygotowanie do porodu, który porównywany jest do przebiegnięcia maratonu),

- uczy odpowiedniego oddychania,

- poprawia jakość snu,

- dzięki ćwiczeniom wytwarzane są endorfiny co poprawia nastrój mamy i płodu.

 

 

Same widzicie ile jest korzyści, które pozwolą Wam przejść łatwiej ciążę, przygotują do porodu, ale również później dzięki nim wrócicie szybciej do formy po porodzie i będziecie mogły cieszyć się opieką nad maleństwem. Ćwiczenia to czas tylko dla Was, co buduje jeszcze większą więź między Wami a dzidziusiem.

Każda aktywność fizyczna w ciąży jest mile widziana, czy to zajęcia grupowe w klubie fitness (skierowane dla kobiet w ciąży) czy zajęcia w szkołach rodzenia, czy joga dla kobiet w ciąży. Natomiast zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest trening personalny, ponieważ wtedy macie pewność, że trening jest w pełni dostosowany do Was, do wieku Waszej ciąży, do Waszej kondycji, stanu zdrowia i dopasowany idealnie do Waszych potrzeb. Taki trening jest również najbardziej bezpieczny. Pamiętajcie jednak, że nie każdy trener personalny jest wykwalifikowany w treningu kobiet w ciąży. Przed podjęciem decyzji dowiedz się czy wybrany przez Ciebie trener ma wiedzę na ten temat i doświadczenie w takim treningu.

 

FITMIXER - CENTRUM TRENINGU PERSONALNEGO

UL. MORELOWA 32 30-222 KRAKÓW

http://mummy.fitmixer.pl

793 655 344

Zapisz się do newslettera

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz PDF „Miejsca przyjazne dzieciom i rodzicom”.

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz PDF „Miejsca przyjazne dzieciom i rodzicom”.

Rodzicu!

x

Dodaj miejsce przyjazne Dzieciom do BabyGo



Dziękujemy!
Podaj nam swój e-mail, a otrzymasz PDF "Miejsca Przyjazne Dziecom":