Wybierz miasto:

Miasto:

Łopień- wspaniała wycieczka z dziećmi

2023-05-05

Kolejny wpis z cyklu Co robić z dzieckiem niedaleko Krakowa :) Tworzymy tą wiedzę z Wami- mamami, które , jak Wy szukacie ciekawych miejsc z dziećmi w naszym mieście.

Kolejne atrakcje przygotowała dla nas mama- Pani Malwina Liszka - mama 3 dzieci, pasjonatka aktywnego spędzania czasu z dziećmi, która na co dzień mieszka w okolicach Krakowa. Dziś pokaże Wam idealne miejsce dla rodzin z dziećmi. Pani Malwina prowadzi ciekawe konto na Instagramie, na które serdecznie Was zapraszamy:

Malwina Liszka-Piwowarczyk (@malwina_liszka) • Zdjęcia i filmy na Instagramie

Niedawno wybraliśmy się z dziećmi (5 lat i 3 lata) na górę Łopień. Łopień znajduje się w Beskidzie Wyspowym niedaleko Limanowej, a dokładniej nad miejscowościami Chyszówki, Jurków, Dobra, Podłopień, Tymbark i Słopnice. Łopień ma 961 metrów n.p.m. i jest rozłożystym masywem górskim z trzema szczytami (Łopień, Łopień Środkowy i Łopień Wschodni). Nie jest trudny do zdobycia dla dzieci, kryje natomiast sporo atrakcji.

My wyruszyliśmy koło 11ej z Przełęczy Rydza-Śmigłego, gdzie znajduje się duży bezpłatny parking. Szliśmy zielonym szlakiem. Droga na szczyt z dziećmi z wszystkimi postojami zajęła nam około 1 godz. i 20 minut.

Na Polanie Jaworze zapaliliśmy ognisko w wyznaczonym do tego miejscu. Obok jest drewniana altana - idealna, jeśli ktoś wybierze się na Łopień w bardziej wietrzny lub pochmurny dzień. Są także niezadaszone ławostoły, przy których można usiąść i coś zjeść.

Pogodę mieliśmy idealną - było słonecznie i na tyle ciepło (jak na listopadowy dzień), że dzieci mogły iść bez kurtek. Na ogromnej Polanie Jaworze dzieci (jeszcze przed chwilą takie zmęczone) goniły jak szalone, a my odpoczywaliśmy. Z tej polany jest widok na południowy-wschód. Jeśli natomiast odbijecie z tej polany dosłownie kilka kroków w kierunku zachodnim, dotrzecie do niewielkiej polanki Widny Zrąbek. Zobaczycie stamtąd piękną panoramę widokową nad Jurkowem - między innymi na górę Ćwilin i Śnieżnicę, a za nimi Lubogoszcz.

My ruszyliśmy jednak dalej zielonym szlakiem przez polanę Myconiówkę w stronę bagna na Łopieniu (Uwaga! Chodzenie po bagnach wciąga! ;) ). Obok bagna znajduje się Jaskinia Zbójecka - tam jednak warto wybrać się z przewodnikiem.

Na polanie Myconiówka także jest kilka ławostołów oraz miejsce na ognisko. Obok tej polany wypływa strumień górski. Legendy głoszą, że po napiciu się  wody z tego strumienia wzrasta apetyt, dlatego wodę wypływającą ze strumienia nazywa się Głodną Wodą ;) Z tej polany wrócić można szeroką leśną drogą (ale bez oznaczenia szlaku) w stronę Przełęczy Rydza-Śmigłego. Trasa ta jest zdecydowanie łagodniejsza niż zielony szlak prowadzący na szczyt, więc na pierwszy raz z dzieckiem warto wybrać tą drogę, jednak warto iść z kimś, kto już tą drogę zna.

Na przełęcz wracaliśmy dłuższą drogą - przez piękną polanę Zawadówkę, na której są huśtawki. Polana położona jest na południowym stoku i jest dosyć pochyła, dlatego wydaje się być idealna do zjeżdżania na sankach. Mamy zamiar wrócić tu zimą (jednak wyruszyć trzeba wtedy znacznie wcześniej, bo Słońce po tej stronie zachodzi wcześniej i szybko robi się zimno). Do samochodów dotarliśmy po 15ej.

To był bardzo fajny dzień spędzony na łonie natury i pełen niezapomnianych przygód. Polecamy Łopień o każdej porze roku ;)

Zapisz się do newslettera

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz PDF „Miejsca przyjazne dzieciom i rodzicom”.