Wybierz miasto:

Wersja PL Wersja EN

Wspomagamy trening w domu!

2020-05-20

Jak sprawić aby trening w domu był efektywny?

Oprócz zaangażowania w ćwiczenia i w poprawną formę ich wykonania ważne są też inne czynniki.

Najważniejszym z nich jest prawidłowo skomponowana dieta. Powinna uwzględniać nadwyżkę kaloryczną na zwiększenie masy ciała i odpowiednią ilość białka. Aby mięśnie mogły rosnąć, potrzebują budulca. Wymagana ilość białka to około 1,4 do 1,8 g na kilogram masy ciała na dzień. Białko można również suplementować np. w formie koktajli białkowych, jeśli nie jesteśmy w stanie dostarczyć go w odpowiedniej ilości z dietą. Wartościowe źródła białka to: mięso, ryby, jajka, nabiał, rośliny strączkowe, orzechy. Nadwyżka energetyczna na początek powinna wynosić około 200 dodatkowych kalorii. Organizm należy obserwować i sprawdzać reakcję na zmianę diety przez około miesiąc. Jeżeli to konieczne, należy dodać kolejne 100-200 kcal.

Przed treningiem należy pamiętać o rozgrzewce. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest prawidłowa regeneracja. Mięśnie nie rosną podczas wysiłku fizycznego tylko podczas odpoczynku, kiedy nadbudowują włókna mięśniowe. Dlatego należy dobrze się wysypiać 7-9 godzin dziennie, nie stronić od drzemek i spożywać posiłki bogate w składniki mineralne.

Bardzo ważnym minerałem dla regeneracji mięśni jest magnez, który bierze udział w syntezie białek i innych reakcjach biochemicznych organizmu. Sprawdź magnezy od Biofarmacji: bioMAGNEZ 300mgbioMAGNEZ 500mgbioMAGNEZ Premium z witaminami B6 i B12 z cynkiembioMagnez z MorzaMartwego DEAD SEA z witaminami B6 i B12. Bardzo ważne jest też zadbać o odpowiedni poziom cynku, który wraz z selenem wpływa na poziom testosteronu w organizmie –bioCYNK premium.

Po treningu należy uzupełnić elektrolity. Polecamy produkty Biofarmacji – SPORT&JOINTS oraz SPORT&CARDIO.



Poniżej przedstawimy różne ćwiczenia, które można dodać do swojego treningu:

 

  • Pompki - m.in. mięśnie klatki piersiowej, bicepsy, tricepsy.  Pompki występują w wielu wariantach. Np. pompki ze stopami ułożonymi na krześle mocniej oddziałują na mięśnie klatki piersiowej lub pompki w różnych rozstawach ramion.
  • Rozciąganie ekspandera lub taśm oporowych.
  • Wyciskanie hantli na stojąco – m.in. mięsień naramienny, mięsień czworoboczny i triceps.
  • Wykroki z hantlami – m.in. mięsień pośladkowy, mięsień naramienny, mięsień czterogłowy.
  • Zwis na drążku – m. in. mięśnie palców dłoni, nadgarstka, przedramienia.
  • Podciąganie na drążku – m.in. mięśnie pleców, biceps.
  • Przysiady – m. in. mięśnie ud.
  • Wspięcia na palce – m.in. mięśnie łydek.
  •  

Mięśnie najlepiej stymulować minimum trzy razy w tygodniu dbając aby ćwiczenia obejmowały swoim zakresem całe ciało. Budowa masy mięśniowej wymaga przede wszystkim wytrwałości w dążeniu do tego celu i cierpliwości, bo efekty nie pojawiają się od razu.

 

Biofarmacja Mama

Biofarmacja 

 

Adres: Biofarmacja Polska, Obywatelska 45b lok.13, 65-736 Zielona Góra

WWW: https://biofarmacja.com.pl

E-mail: sklep@biofarmacja.com.pl

Telefon: +48 574 58 57 74

 

 

 

Zapisz się do newslettera

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz PDF „Miejsca przyjazne dzieciom i rodzicom”.

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz PDF „Miejsca przyjazne dzieciom i rodzicom”.