Wybierz miasto:

Wersja PL Wersja EN

Zbudujmy razem lepszą odporność!

2020-03-25

Co robić, żeby wzmocnić swoją odporność? Jak o siebie dbać, żeby odporność nie spadała, nawet wtedy kiedy warunki na to nie są zbyt sprzyjające?

 

Każdy z Nas wie, jak bardzo ważna jest odporność organizmu, zwłaszcza teraz w tym trudnym dla wszystkich czasie. Jednak dbać o nią powinniśmy przez cały rok. Kiedy nasz układ odpornościowy jest osłabiony o wiele częściej łapiemy infekcje, źle sypiamy, szybciej się męczymy. Jednak istnieją sposoby, które pozwolą wzmocnić układ immunologiczny przyczyniając się tym samym do wzmocnienia naszej odporności.

 

Wzmocnienie odporności jest bardzo ważne, by nasz organizm, który narażony jest na różne infekcje, mógł sam się przed nimi bronić. Gdy zaatakują nas wirusy i bakterie, do walki staje cały układ immunologiczny. Składa się między innymi z:

  • Szpiku kostnego – to właśnie w szpiku kostnym powstają limfocyty. Limfocyty B są odpowiedzialne za odpowiedź immunologiczną i produkcję przeciwciał.        

  • Grasicy – odpowiada między innymi za liczebność limfocytów T.

  • Śledziony – ma między innymi udział w tworzeniu limfocytów.

  • Węzłów chłonnych – filtrują i wytwarzają przeciwciała.

  • Migdałków – pierwsza linia obrony systemu odpornościowego.

Układ odpornościowy to również bariery przeciwinfekcyjne: skóra, błony śluzowe, płyny ustrojowe.

Poznaj sposoby na poprawienie całego układu odpornościowego:
1. Sen – brak wypoczynku i przemęczenie pracą, stres prowadzą do osłabienia całego organizmu, a w konsekwencji również układu odpornościowego. Należy spać około 8h na dobę, w ciemności i ciszy.

2. Ruch – dotlenia organizm i wpływa pozytywnie na odporność. Szczególnie pozytywny wpływ ma aktywność na świeżym powietrzu i na słońcu. Jednak należy zwrócić szczególną uwagę na jakość powietrza, zapylenie, zanieczyszczenie, smog. Np. biegając w mieście, w którym jest duże zanieczyszczenie wdychamy nawet trzy razy więcej pyłów niż podczas spokojnego marszu.

3. Zrezygnuj z używek typu mocna kawa, alkohol – wypłukują z organizmu witaminy i minerały np. magnez, osłabiając w ten sposób odporność. Jeżeli wiesz, że masz niedobory magnezu możesz sięgnąć po produkty BiofarmacjiBIO MAGNEZ B6 PREMIUM z witaminą B6BIO MAGNEZ Z MORZA MARTWEGO DEAD SEA z witaminą B6 i B12BIO MAGNEZ 300mg i BIO MAGNEZ 500mg. Dodatkowo używki mogą zmniejszać wchłanialność witamin i minerałów.

4. Zdrowa dieta – dieta powinna być zdrowa i zbilansowana, nastawiona w pełni na odżywienie naszego organizmu, dostarczenie różnorodnych witamin, mikro i makroelementów. Polecane przez dietetyków produkty to: ryby, mięso, nabiał, kasze, ryż, jajka, orzechy, warzywa i owoce. Pomocne są zwłaszcza kwaśne owoce, świeże warzywa, kiszonki i inne produkty fermentowane. Jeżeli masz świadomość niedoborów mineralnych w swojej diecie, warto pomyśleć o takim jej ułożeniu aby w pełni pokryć zapotrzebowanie organizmu. Dodatkowo możesz wspomóc się naturalną suplementacją produktami Biofarmacji.

5. Ryby, tran – zawierają kwasy omega - 3 i omega – 6, które pomagają produkować cząsteczki przeciwzapalne i wspierają pracę układu odpornościowego.

6. Spożywanie naturalnych produktów wspierających odporność – przykładem takiego produktu jest czosnek, który działa hamująco na rozwój bakterii i może skracać czas infekcji zapobiegając powikłaniom bakteryjnym, miód, aloes, jeżówka, chrzan.

7. Spożywanie produktów i składników probiotycznych i prebiotycznych – do pierwszych zaliczamy jogurty, do drugich np. szparagi i cykorię.

8. Odpowiednie nawodnienie – pamiętaj o tym, że najlepszym napojem jest woda. Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem o wodzie – Woda – źródło zdrowia. Żeby podczas swojego codziennego nawodnienia dostarczyć niezbędne minerały, można rozpuścić w butelce preparat mineralny w proszku np. bioMULTIMINERAŁY i D3.

 

9. Unikanie osób potencjalnie zarażonych – jeżeli jest taka możliwość, najlepiej nie narażać się na potencjalne zagrożenie.

10. Hartowanie – uaktywnia i usprawnia system immunologiczny. Można hartować się np. poprzez naprzemienny ciepły i chłodny strumień prysznica lub poprzez kończenie prysznica chłodna wodą, spanie w chłodniejszej temperaturze. Hartowanie należy przeprowadzać od najmłodszych lat i stopniowo przyzwyczajać do niego organizm.  

 

 

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z cyklem artykułów o odporności, które ukazywać się będą na blogu Biofarmacji co czwartek. Rozwinięte zostaną wszystkie punkty występujące w powyższym wpisie, a każdy sposób zostanie dokładnie omówiony. Zbudujmy razem lepszą odporność!  

 

 

BIOFARMACJA MAMA

Adres: Biofarmacja Polska, Obywatelska 45b lok.13,

65-736 Zielona Góra

WWW: https://biofarmacja.com.pl

E-mail: sklep@biofarmacja.com.pl 

Telefon: +48 574 58 57 74

Zapisz się do newslettera

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz PDF „Miejsca przyjazne dzieciom i rodzicom”.

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz PDF „Miejsca przyjazne dzieciom i rodzicom”.

Rodzicu!

x

Dodaj miejsce przyjazne Dzieciom do BabyGo


BabyGo.pl

Dziękujemy!
Podaj nam swój e-mail, a otrzymasz PDF "Miejsca Przyjazne Dziecom":

Rodzicu!

x

Podaj nam swój e-mail, a otrzymasz PDF "Miejsca Przyjazne Dziecom":


BabyGo.pl