-Matplaneta to miejsce, w którym Wasze dzieci poznają matematykę, logikę i programowanie ze strony, jakiej jeszcze nie znały.
-w Matplanecie wszystkie zajęcia są bardzo interesujące dla uczniów, gdyż mają odniesienie do rzeczywistej sytuacji. Tutaj uczniowie uczą się wykorzystywać te dziedziny nauki w praktyce, dzięki czemu zrozumienie ich nie sprawia im trudności.
- w Matplanecie każde zajęcia mają swój własny opracowany scenariusz i są dopasowane do potrzeb ucznia. Dlatego zajęcia w Matplanecie są przeznaczone dla wszystkich uczniów, nie tylko dla tych uzdolnionych matematycznie.
-Każdy uczeń znajdzie tu zajęcia dopasowane do swoich potrzeb.
Zajęcia oferowane przez szkołę:
ZAJĘCIA MATEMATYCZNE
-Wyciągarka-wyciągniemy Twoje dziecko z matematycznych problemów!
Program jest dedykowany dla uczniów klas IV – VIII szkoły podstawowej.
Jeśli Twoje dziecko nie lubi matematyki, jest do niej zniechęcone i przynosi słabe oceny ze szkoły – Wyciągarka jest właśnie dla niego. W przeciwieństwie do korepetycji u nas dzieci nie tylko wyćwiczą zadania z konkretnego działu matematyki, ale również zobaczą jego zastosowanie w praktyce (każdy, nawet dorosły łatwiej uczy się tego, co jest mu potrzebne) , ponadto zwizualizują problem, będą eksperymentować i doświadczać. Ich podróż po Matplanecie stanie się fascynującą przygodą w świecie liczb! Odkryjemy sekrety matematyki i zobaczymy, że może być ona łatwa, przyjemna i fascynująca.
-Kurs Ósmoklasisty
to połączenie sprawdzonej i potwierdzonej sukcesami uczniów metodologii Matplanety z przygotowaniem do egzaminu ósmoklasisty. W przykładowym egzaminie opublikowanym przez CKE jest wiele zadań, które wydają się być zupełnie innego typu niż zadania przerabiane w szkole. Są to zadania sprawdzające umiejętność logicznego myślenia, argumentowania, wnioskowania. Rozwiązywanie takich zadań to codzienność na zajęciach Matplanety!
Większość zadań niestandardowych umieszczonych we wspomnianym egzaminie miała swoje odpowiedniki w zadaniach, które omawiamy na naszych zajęciach, zanim ten przykładowy arkusz powstał! Na naszym kursie stawiamy na intuicyjne zrozumienie praw, które rządzą matematyką. Taki sposób uczenia doskonale porządkuje i uzupełnia wiedzę zdobytą w szkole.
Ósmoklasisto, u nas nauczysz się analizować, wnioskować, uzasadniać, opracowywać strategię, powtórzysz materiał do egzaminu i zdasz go bez stresu!
-Zajęcia semestralne
Program zajęć oraz metody pracy zostały opracowane w oparciu o program Math Circle profesorów Kaplanów z Uniwersytetu Harvarda.
-zajęcia dla dzieci w wieku 5-6 lat- zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:
-Czy między liczbami są liczby? – wprowadzenie w świat ułamków
-Logika dla smyka! – zadania logiczne z elementami kombinatoryki
Zajęcia dla klas I-III -zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:
-Jestem mistrzem dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia!
-Płaszczaki, czyli w 2-wymiarowym świecie. Kwadrat, prostokąt, trójkąt i inne figury geometryczne.
-O 2 więcej, czy dwa razy więcej? Jakie to ma znaczenie?
Zajęcia dla klas IV-VI- zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:
-Im większa działka tym dłuższy płot. Czy to prawda?
-Ułamki są wśród nas!
-Wędrowanie po różnych krainach Matplanety – liczby ujemne, wyrażenia algebraiczne, układ kartezjański, ciągi i funkcje.
ZAJĘCIA Z PROGRAMOWANIA
Programowanie na tabletach
-zostało przygotowane specjalnie z myślą o mobilnych pracowniach informatycznych oraz o zajęciach wyjazdowych.
-Dodatkowym atutem tych zajęć jest uświadomienie uczestnikom, że programować można w każdym miejscu w jakim się znajdują - wystarczy, że mają ze sobą mobilne urządzenie.
Zajęcia semestralne:
Nasi uczniowie poznają wiele języków, aby umieć z programowania wyciągnąć to, co uniwersalne i móc w przyszłości programować niezależnie od tego, jakiego języka będą musieli użyć.
Programowanie komputerów to również nauka konsekwencji. Programy komputerowe muszą mieć określona składnię – jeżeli jej się nie stosuje nie osiągnie się odpowiedniego efektu, a więc konieczna jest żelazna konsekwencja. I cierpliwość. Bo gdy się popełni błąd – trzeba żmudnie przeanalizować kod i znaleźć go.
Zajęcia te nie są skierowane dla dzieci szczególnie uzdolnionych informatycznie. Są dla każdego – tak jak nauka angielskiego jest dla każdego. Gdyż to czego uczymy to po prostu sposób komunikowania się z komputerem – uczymy nowego języka.
-zajęcia dla dzieci w wieku 5-6 lat- zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:
Aby tworzyć własne gry, nie trzeba jeszcze umieć czytać i pisać! (ScratchJr)
„Średniowieczna przygoda” – stworzymy grę, w której gracz wciela się w postać dzielnego w rycerza, który musi pokonać smoka, aby uwolnić z zamkowej wieży księżniczkę.
„Podwodna przygoda” - stworzymy grę, w której gracz wciela się w postać nurka, który musi wypełnić specjalną misję, aby wydostać się spod wody.
-Zajęcia DZIECI 7-9 LAT -zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:
„Niesamowity wyścig” – stworzą własną grę z grafiką 3D.
„Mistrz klawiatury” – stworzą własną grę edukacyjną – której celem jest nauka szybkiego pisania na klawiaturze.
„Kosmiczna misja” – stworzą własną grę, w której gracz steruje statkiem kosmicznym. Jego zadaniem jest uniknięcie zderzenia z asteroidami.
„Zaopiekuj się mną” – wirtualne zwierzątko to coś, co przygotujemy podczas tego warsztatu. Zaprogramujemy je tak, aby gracz mógł je karmić i układać do snu, niczym słynne niegdyś Tamagotchi.
„Minecraft – zmieniamy zasady gry” – programowanie w popularnym Minecrafcie, to doskonały sposób na połączenie nauki programowania z rozrywką. Dzięki wykorzystaniu specjalnej wersji gry – Minecratf Education Edition – dzieci dostają do dyspozycji narzędzia programistyczne, pozwalające na modyfikowanie praw, jakimi rządzi się świat gry, a także uczą się budować konstrukcje w świecie gry - wykorzystaniem programistycznych poleceń.
-Zajęcia dla klas 10-15 LAT- zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:
„Minecraft – zmieniamy zasady gry” – programowanie w popularnym Minecrafcie, to doskonały sposób na połączenie nauki programowania z rozrywką. Dzięki wykorzystaniu specjalnej wersji gry – Minecratf Education Edition – dzieci dostają do dyspozycji narzędzia programistyczne, pozwalające na modyfikowanie praw, jakimi rządzi się świat gry, a także uczą się budować konstrukcje w świecie gry - wykorzystaniem programistycznych poleceń.
„Wymarzona gra platformowa” – stworzymy wymarzoną grę platformową. Dzieci same decydują o fabule gry – co doskonale rozwija ich kreatywność.
„Gry mobilne” – stworzymy gry mobilne – które uruchamiać i instalować można na smartfonach i tabletach.
„Sztuczna inteligencja” – zaprogramujemy sztuczną inteligencję.
Ponadto w Matplanecie organizowane są:
Półkolonie letnie i zimowe- Co roku w ferie zimowe i wakacje organizujemy półkolonie dla dzieci, podczas których łączymy naukę i zabawę. Nasze zajęcia kierowane są do dzieci w wieku od 6 do 12 lat. Część dnia dzieci spędzają na programowaniu komputerowym, podczas którego pozn
ają zasady i tworzą własne gry lub programowaniu Robotów Lego WeDo. Okresowo wprowadzamy nowe programy kierowane do konkretnych grup wiekowych np. Akademia Filmowa (dla dzieci w wieku 8-9 lat).
Urodziny w Matplanecie:
Łączny czas trwania imprezy 3 h, w tym 2,5h zabawy. Proponujemy Państwu przeprowadzenie imprezy wg. harmonogramu ramowego:
W Matplanecie nawet rodzice znajdą coś dla siebie:
Świadomy Rodzic – to program budowania świadomości rodzica, który ma za zadanie przeprowadzić szkolenie związane z prawidłowa postawą rodzica np. podczas wspólnego odrabiania lekcji z dzieckiem. Program pokazuje pozytywną dyscyplinę, która powinna panować w domu, aby dziecko poprawnie się rozwijało.
Kraków - Prądnik Biały
ul. Bociana 6
+48 537 017 211
Rodzicu!
xPodaj nam swój e-mail, a otrzymasz rabaty na wakacje do rodzinnych hoteli i domków.